La Fira Mediterrània de Manresa és un mercat d'espectacles que, amb la tradició mediterrània com a eix, es mou en dos àmbits principals: la cultura popular (basada en elements com la transmissió del patrimoni, el creuament entre creació contemporània i arrel tradicional, la participació i l’ampliació de la base social de la cultura) i les músiques del món i folk (músiques vinculades a l’arrel des d’òptiques tant tradicionals com contemporànies).
Se celebra anualment des de l'any 1998 i ha esdevingut un marc d'intercanvis entre professionals del sector que venen i compren espectacles.
La Fira Mediterrània té un caràcter interdisciplinari i aglutina els diferents llenguatges artístics: arts visuals, circ, dansa, exposicions, música, narració oral i teatre. Els espectacles programats són de diferents formats -petit, mig o gran-, de sala o de carrer, i adreçats tant al públic adult com al familiar.
La 21a edició se celebrarà a Manresa del 4 al 7 d’octubre de 2018.
Paral·lelament, la llotja professional és un punt privilegiat de contacte i compravenda tant del sector de les arts escèniques (circ, familiars, arts de carrer...) com de les músiques del món.
Els objectius de la fira són:
Potenciar la creació i la circulació nacional i internacional de projectes que uneixen la creació contemporània amb la cultura d'arrel.
Ser nucli de trobada, tendències i idees en l'àmbit de la cultura tradicional i potenciar els vincles amb el treball comunitari, la participació i l'ampliació de la base social de la cultura.
Consolidar-se com a mercat líder a l’Estat espanyol en músiques del món i folk.
Potenciar la capacitat d'exportació d'artistes i cultura catalana.
Ser porta d'entrada a l'Estat espanyol de projectes escènics i musicals internacionals.
Actuar com a punt de trobada de professionals a nivell internacional.
Fira Mediterrània de Manresa compta amb un Pla d’Acció Estatal i Internacional per ampliar horitzons amb nous camps d’acció i renovar els principals acords d’edicions anteriors. En aquest sentit, durant 2017 s'han dut a terme al voltant de 30 accions estratègiques a 15 països i regions d’Europa, Àfrica i Amèrica. El Pla es basa en accions d’intercanvi (artístic, professional i/o comunicatiu) i coproduccions i té com a principals objectius potenciar els fluxos de treball professionals i dotar de nous canals d’exhibició al teixit creatiu català.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada