CONSOLAT GENERAL D'ESPANYA EN HOUSTON
ELECCIONS AL PARLAMENT DE CATALUNYA,
21 DE DESEMBRE DE 2017
En les eleccions podran votar els residents a l'estranger inscrits al Consolat, amb els següents tràmits:
1. Comprovar entre els dies 3 al 10 de novembre (ambdós inclosos) que la seva inscripció en el Cens Electoral de Residents Absents (CERA) és correcta en tots els seus punts. Pot fer-se la consulta enviant un correu electrònic amb còpia escanejada del seu passaport, DNI o carnet de conduir espanyol a cog.houston@maec.es, o personalment en l'horari habitual d'atenció al públic: de 9 a 13 hores, inclòs el cap de setmana (de 10 a 14 hi exclusivament per a qüestions relacionades amb aquestes eleccions generals). Els que disposin d'un certificat electrònic, poden fer la consulta on-line, a través de la pàgina web de l'Institut Nacional d'Estadística ( https://sede.ine.gob.es ).
2. Si la inscripció en el CERA conté errors o un elector ha estat omès sense causa, ha de formular reclamació de forma presencial entre el 3 i el 10 de novembre (ambdós inclosos) emplenant imprès de reclamació (exclusivament el model CERA R-14) disponible al Consolat, en els següents supòsits:
a) Errors en les dades personals (nom, data de naixement, etc.).
b) Canvis de residència o de domicili a l'estranger (trasllat des d'un altre país a EUA o canvi de ciutat dins d'aquest país).
c) Canvis de residència d'Espanya a l'estranger,
No es tindran en compte els canvis de circumscripció electoral realitzats en els dotze mesos anteriors a la data de la convocatòria, per tant vostè serà elector en la circumscripció en la qual ho era el 27 d'octubre del 2016.
3. Els electors inscrits correctament a la llista electoral i els que reclamin (sense necessitat d'esperar que se'ls notifiqui la resolució de la seva reclamació), hauran de sol·licitar la documentació per votar, no més tard del 22 de novembre , directament a la delegació provincial de l'OCE que li correspongui.
El model de sol·licitud està disponible al Consolat i pot també descarregar- en http://www.exteriores.gob.es/Portal/es/SalaDePrensa/ElMinisterioInforma/Documents/impresos%20solicitud%20vxc% 20CERA.EPC2017.VC1cbis_CAS.interactivo.pdf.
El mateix elector el remetrà per correu postal o fax a la corresponent delegació provincial de l'OCE. http://www.ine.es/oficina_censo/contactar_oce.htm
L'elector que disposi d'un certificat electrònic també podrà sol·licitar la documentació de vot telemàticament:
Un cop rebuda la documentació per votar, i seguint atentament les instruccions del full informatiu, podran enviar el seu vot per correu certificat al Consolat no més tard del dia 16 de desembre.
Si es prefereix dipositar personalment el vot a l'urna del Consolat, el termini per fer-ho serà entre els dies 17, 18 i 19 de desembre inclusivament, en horari que més endavant s'anunciarà.
Els electors CERA que es trobin temporalment a Espanya durant aquests comicis, podran sol·licitar (igual que els electors residents a Espanya) a partir de la data de la convocatòria i fins l'11 de desembre inclòs , el vot per correu, emplenant i signant una sol·licitud disponible a qualsevol oficina de correus d'Espanya i dirigir-la a la Delegació Provincial de l'OCE de la seva província d'inscripció. Rebuda la documentació electoral a la direcció d'Espanya assenyalada en la sol·licitud, l'elector enviarà el seu vot per correu certificat a la seva taula electoral, no més tard del dia 17 de desembre. Aquests electors no podran votar personalment a la mesa electoral.
Els residents a Espanya que es trobin temporalment a l'estranger entre el dia de la convocatòria de les eleccions i el dia de la votació, "electors ERTA" , podran votar, sempre que:
1. Estiguin inscrits al Consolat com no-residents o s'inscriguin fins al 22 de novembre.
2. Presenteu personalment al Consolat, no més tard del 22 de novembre, la sol·licitud de la documentació electoral (integrat en l'Consolat o descarregable
3. Exerceixin el dret de vot, enviant personalment , el seu vot a la mesa electoral corresponent a Espanya, per correu certificat, abans del tercer dia previ a l'elecció, és a dir, no més tard del dia 17 des.
I. RESUM DE TERMINIS PER A RESIDENTS (CERA)
Del 3 al 10 de novembre : Consulta de llistes del Cens i, si escau, presentació de reclamacions.
14 de novembre: Exposició de llistes amb la resolució de les reclamacions.
22 de novembre: Data límit per a sol·licitar a la Delegació Provincial corresponent la documentació per votar.
Fins al 16 de desembre: Enviament al Consolat General del vot per correu certificat, o bé:
17, 18 i 19 de desembre: Dipòsit personalment del vot en urna al Consolat.
II. RESUM DE TERMINIS PER TRANSEUNTES (ERTA)
Fins al 22 de novembre: Termini per inscriure al Consolat com no-resident i per sol·licitar el vot al Consolat General.
Fins al 17 de desembre: Enviament personalment per l'elector del seu vot a la Delegació Provincial de l'OCE que li correspongui.
Més informació a:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada